هشدار پلیس: انتقال پول اینترنتی ممنوع، پیامکی ممنوع تر !

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 18
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 88
بازدید سال : 1598
بازدید کلی : 206708
هشدار پلیس: انتقال پول اینترنتی ممنوع، پیامکی ممنوع تر !

هشدار پلیس: انتقال پول اینترنتی ممنوع، پیامکی ممنوع تر !

خبــــری  تفریحـــی تـــدی


 

شهری - در روش جدید کلاهبرداری از طریق پیامک، اطلاعات حساب بانکی مردم دریافت و حسابشان خالی می شود

یک فرمانده پلیس به مردم هشدار می دهد به پیامکهای تبلیغاتی اعتماد نکنند. به گزارش خبرآنلاین فرمانده پلیس فتای اصفهان در گفتگو با خبرنگاران، اطلاع داده پیامکهایی که در آن، تبلیغات کالا و خبر برنده شدن می دهند، ابزار جدیدی برای کلاهبرداری از مردم است و نباید به آنها اعتماد کرد.
این در حالی است که تبلیغات با استفاده از فرستادن پیامک به شبکه تلفن همراه مشترکان، روشی معمول در تجارت امروزه مطرح شده است و استقبال فراوان مردم از این وسیله ارتباطی، امکان کنترل آن را روز به روز کمتر می کند.
اکنون پلیس می گوید نباید به این پیامکها، خصوصا آنهایی که به مردم می گویند در قرعه کشی برنده شده اند، اطمینان کنند و اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار آنها قرار دهند.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح شیوه کلاهبرداری از افراد با استفاده از پیامک می گوید: " در این شیوه فردی پیامکی را مبنی بر اینکه شما در یک قرعه کشی برنده شده اید از طریق دسترسی به سیستم ارسال پیامک با حجم گسترده ای ارسال و شماره رمز کارت، سی وی 2 و شماره رمز اول و دوم و دقیقاً تمامی مشخصاتی که برای برداشت از حساب نیاز است را درخواست و فرد دریافت کننده هم به خیال اینکه 500 یا 600 هزار تومان برنده شده این اطلاعات را به ارسال کننده پیامک فرستاده و شخص کلاهبردار با دریافت اطلاعات لازم به راحتی حساب فرد اغفال شده را از طریق اینترنت خالی می کند."
سرهنگ ستار خسروی یکی از جرایمی که در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات مطرح است را کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک اعلام کرده: "این شیوه را عده ای برای سرکیسه کردن مردم در پیش گرفته اند که متاسفانه روبه گسترش است."
این هشدار در حالی از سوی پلیس به مردم داده می شود که هفته گذشته بانک مرکزی در اطلاعیه ای، تبادل مالی در فضای اینترنت را غیرمجاز اعلام کرد و از مردم خواست، از این روش برای واریز وجوه خود، استفاده نکنند.
پلیس از مردم می خواهد در صورتی که چنین پیامک هایی را دریافت کردند، موضوع را با شرکت مخابرات یا با پلیس در میان بگذارند. خسروی همچنین از دستگیری فردی خبر می دهد که سیستم فرستادن انبوه پیامک را هک کرده بود و به مردم، از سوی خود، پیامهای نامناسبی می فرستاد: ": چندی پیش در همین زمینه فردی که توانسته بود یکی از این سیستم ها را هک نموده و با استفاده از آن چندین هزار پیامک به نام خود برای مردم ارسال کرده بود توسط کارآگاهان پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد."
پلیس می گوید سیستمهای ارسال کننده پیامک، به راحتی قابل هک است و کنترل ضعیفی برآنها اعمال می شود که امکان سوءاستفاده و کلاهبرداری از طریق پیامک را افزایش داده است.
محققان اجتماعی درباره پیامدهای نامطلوب کاربرد و نفوذ پیامک در بین جوانان ایرانی، بارها هشدار داده اند. به عنوان مثال، دکتر مجتبی پدریان، مدرس دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی به خبرآنلاین گفته به طور متوسط در هر روز تعطیل و فصل تابستان، 3 ساعت از وقت جوانان به خواندن و فرستادن پیامک، اختصاص می یابد. به عبارت دیگر، جوانان بیش از دیگران در معرض سوءاستفاده های مختلف از پیامک هستند، سوءاستفاده هایی که از کلاهبرداری مالی تا مسایل اخلاقی را شامل می شود.

اکنون پلیس نیز گوشه های دیگری از آسیب این وسیله جدید ارتباطی را برملا می کند و از مردم می خواهد گول کلاهبرداران پیامکی را نخورند.


تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 234
موضوعات مرتبط: داخلی , ,
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود